Ако искате да управлявате онлайн бизнес в Европа и да изпращате пратките си безпроблемно, има определени правила и разпоредби, които трябва да следвате. Неспазването на изисквания може да доведе до някои проблеми за Вашия бизнес в бъдеще, така че е важно да научите какво трябва да направите, преди да започнете.
Нека започнем отначало. Европейският съюз обединява 27 страни-членки, включително Австрия, България, Франция, Германия, Испания и други. Въпреки че Обединеното кралство не е част от ЕС след 1 януари 2021 г., Северна Ирландия продължава да участва в зоната на ДДС на ЕС за стоки.
Отвъдморските и специални територии на ЕС, като Гваделупа и Канарските острови, могат да изискват митнически декларации и плащане на мита и данъци. За повече информация относно митническите разпоредби се обърнете към уебсайта на Европейската комисия.
Норвегия, Швейцария, Исландия и Лихтенщайн, въпреки че не са членки на ЕС, имат търговско споразумение чрез Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ). Следователно, съюзът изисква декларации за митница и предоставяне на търговска фактура.
Стоките, изпратени между страните-членки на ЕС, се възползват от свободно движение, освободени от митнически процедури и търговски фактури. Въпреки това, износът към Обединеното кралство изисква митническо обработване и представяне на търговска фактура. Необходима е регистрация на EORI номер, издаване на фактура и спазване на новите правила за ДДС при внос.
Когато планирате своя план за действие за разрастване извън страната, е добре първо да направите проучване на потенциалната си целева аудитория и така, да прецените коя държава е правилният избор за Вас. Ето и някои примерни статистики, които може да разгледате:
Много френски и британски онлайн потребители се доверяват най-много на уебсайтове на марки с точна информация за продуктите (31,0% и 40,1% съответно).
32,8% от френските и 35,4% от британските купувачи планират и използват онлайн магазини за по-голямата част от празничното си пазаруване.
Данни, които можете да вземете предвид:
Не забравяйте, че продажбата в Европа не е трудна само за продавачите – потребителите също могат да имат някои проблеми. За да помогнете на клиентите си и да подобрите преживяването им, има конкретни неща, които можете да направите.
Предоставете възможно най-много информация на уебсайта си. Уведомете ги за това до кои страни доставяте, цените в различните валути и всичко друго, което може да им е необходимо. Колкото повече информация можете да предоставите, толкова по-добре ще бъдат всички Ваши клиенти.
За да им помогнете допълнително, е необходимо да улесните връзката им с Вас. Уверете се, че имате имейл адрес или телефонен номер, на който могат да се свържат с вас – такъв, който наблюдавате често. Друг вариант е да добавите функция за чат на живо към уебсайта си, така че клиентите да могат бързо да получат отговори.
Международната продажба не винаги е лесна, но определено си заслужава. Важно е да се уверите, че спазвате всички правила и разпоредби, свързани с тарифите, граничния контрол и митническите процедури. Това ще Ви помогне да осигурите бизнеса си с дългосрочен успех.
Ако сте мислили за доставка до страни в Европа, но имате нужда от насоки, Direx e тук, за да Ви помогне.
Запазете безплатен час с наш консултант още днес!
*Предоставената информация не представлява правен или данъчен съвет и е предназначена само за общи информационни цели.
Услуги
Свържете се с нас