Защо онлайн магазините в България не продават в чужбина?

Българските онлайн магазини се сблъскват с различни предизвикателства при опитите си да продават стоки в чужбина, въпреки че много бариери като езикови и платежни вече са преодолени посредством новите технологии. Основните проблеми са свързани с логистиката: високи разходи, продължително време за доставка, технически проблеми, повредени пратки или върнати пратки, липса на гаранции и сложни процедури за връщане (или липса на такива). За да се справят бизнесите с тези трудности, се препоръчва аутсорсинг на логистичните процеси чрез услуги за изпълнение на поръчките, които могат значително да намалят разходите и да оптимизират процесите в по-дългосрочен план.

 

Високи разходи за доставка

Една от основните причини българските онлайн магазини да избягват трансграничните продажби са високите разходи за доставка. Международните куриерски услуги често са скъпи, особено за малки и средни предприятия, които нямат много голям обем от пратки. Разходите за доставка могат да направят продуктите неконкурентоспособни на международните пазари. Когато търговците искат уж да спестят от работа с партньор, те се ограничават чество с работа с един куриер, който всъщност може да не предоставя най-добрата услуга в съотношение цена/качество.

Много е важно, че трябва да се знае за всяка една пратка каква е целта – дали искате да пристигне бързо и на малко по-висока цена или да пристигне по-бавно на по-ниска цена.

 

Време за доставка

Говорейки за времето за доставка. Продължителното време за доставка е друг значителен проблем. Докато вътрешните пратки могат да бъдат доставени бързо, международните пратки често отнемат повече време заради митническите процедури и логистичните предизвикателства. Това може да доведе до недоволство сред клиентите.

 

 

Технически проблеми

Много български онлайн магазини срещат технически затруднения при интеграцията на международните доставки в своите платформи. Това включва управление на различни валути, данъци и мита, както и специфични изисквания за доставка в различни страни.

 

Повредени и върнати пратки

Рискът от повредени пратки при международните доставки е по-голям поради по-дългото време на транспортиране и многото етапи, през които преминава пратката. Това води до допълнителни разходи за замяна на стоките и може да влоши репутацията на магазина. 

Провеждаме въпросник при работа с нови клиенти, което всъщност ни показа, че едно от най-голямото притеснение на хората е върнатите пратки. Това всъщност е от съществено голямо значение, защото търговците в този случай трябва да заплатят доставката в двете посоки. Именно поради тази причина брандовете трябва да са сигурни, че избират най-правилният куриер, за да намалят процента на върнати пратки.

 

Липса на гаранции

Много онлайн магазини се притесняват от липсата на гаранции при международните продажби. Ако клиентът не е доволен от продукта или пратката не пристигне, процесът на връщане и замяна може да бъде сложен и скъп.

 

Решения за оптимизация

За да се справят с тези предизвикателства, голяма част от българските онлайн магазини избират да аутсорсват логистичните си процеси към компании, предлагащи услуги за изпълнение на поръчките. Тези компании могат да помогнат за намаляване на разходите за доставка, ускоряване на времето за доставка и улесняване на процедурите за връщане.

Ако и вие възнамерявате да продавате в чужбина и искате да се уверите, че вашите пратки ще пристигат при клиентите си без проблем, запазете час за безплатна консултация, за да видим как можем да ви помогнем.


Loading...